Hivatali ügyek leírása

Városüzemeltetés - Fakivágás engedélyezése

Ügyleírás:

A köz- és magánterületen található fás szárú növény (lombos, és örökzöld fa, cserje) kivágását a vonatkozó jogszabályok alapján a fás szárú növény helye szerint illetékes jegyző engedélyezi. Az engedély kiadására irányuló kérelem formanyomtatványon nyújtható be a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, postai úton, vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül indítva.

A kérelemnek kötelezően tartalmaznia kell:

  • Kérelmező neve, címe, elérhetősége
  • Az érintett fás szárú növény pontos elhelyezkedése
  • A kivágás indoka
  • A kivágandó fa darabszáma, fajtája, törzsátmérője (a földtől számított 1,2 m magasságban)
  • A kivágás kivitelezésének leírása

A kivágandó fás szárú növény pótlásáról a kivágást követő 1 éven belül szükséges gondoskodni.

A fapótlás elmulasztása 50.000.- Ft-tól 500.000.- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Amennyiben a fás szárú növény pótlása nem teljesíthető a kérelmező ingatlanán belül, vagy ügytípustól függően előtte közterületen, akkor a pótláshoz meghatározott számú facsemete pénzbeli megváltására is van lehetőség. A határozatban előírt fapótlási díjat az Önkormányzat Környezetvédelmi Alapjába kell befizetni. Az ügyfél a befizetésről igazolást kap, amelyet el kell juttatnia hivatalunk Városüzemeltetési Osztálya részére.

A fakivágási engedély megadásáról vagy a kérelem elutasításáról szóló határozatot a kérelmező részére az ügyintéző elküldi postai úton, vagy azt személyesen is átveheti az ügyfélszolgálaton.

A fakivágás a fakivágási engedély jogerőre emelkedése előtt nem végezhető el!

Hatáskör és illetékesség:

Az eljárás illetékességi területe Dunakeszi Város közigazgatási területe.

A hatáskört az eljárásban a települési jegyző gyakorolja.

Szükséges okiratok, mellékletek:

  • Formanyomtatvány
  • Társasház közös képviselője által benyújtott kérelem esetén szükséges csatolni a társasházi lakók többségének aláírását vagy a társasházi közgyűlési határozatot

Alkalmazott jogszabályok:

1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól

1996. évi LIII. törvény a természet védelméről

A fás szárú növények védelméről szóló 346/2008. (XII.30.) Kormányrendelet módosításáról szóló 125/2012. (VI. 26.) Korm. rendelet

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021. (III. 02.) önkormányzati rendelete a fásszárú növények védelméről

Az ügytípus elektronikusan is intézhető, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyindításhoz kattintson a képre.

 

Nyomtatványok - Fakivágás iránti kérelem

DIÓSSI CSABA

Dunakeszi Város Polgármestere

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.

Írjon nekünk

Közérdekű

Elérhetőségeink

Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:

Személyes ügyfélszolgálat:

2120 Dunakeszi, Fő út 25.

Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182

Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)

Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu

DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):

Telefon: +36 27 511 511

Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473

Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu

Nyitvatartás:

 

Hétfő 08:00 - 17:30
Kedd 08:00 - 16:00
Szerda 08:00 - 16:00
Csütörtök 08:00 - 16:00
Péntek 08:00 - 12:00

 

Főépítészi iroda ügyfélfogadása

 

2020 március 1-jétől:

 

Hétfő
(ügyfélszolgálat)
13:00 - 17:30

Szerda
Passa Gábor
főépítész

 

13:00-16:00
bejelentkezés:
foepitesz@dunakeszi.hu

Péntek
(ügyfélszolgálat)

08:00 - 12:00

Polgármesteri beszámolók

Dunakeszi Polgár

Dunakeszi Post

Városi Sportegyesület Dunakeszi

Gérecz Attila Tanuszoda

Új Széchenyi terv